Co by dítě mělo zažít, než půjde do školy. – 5. díl.
Další díl s aktivitami pro děti je tady. Dnes se něco naučíme a na něčem se svezeme. S dalšími pěti činnostmi už budeme mít za sebou skoro jednu čtvrtinu z celého seznamu. Až se dostaneme na samotný konec, tak pro vás připravíme seznam všech činností s možností zaškrtávat, co už máte hotové a co vás teprve čeká.
21) ZAVÁZAT SI TKANIČKY.
Tak tuhle činnost Lexík ještě nezkoušel. Většinou jsme mu totiž kupovali boty se suchým zipem, aby si je zvládl nasadit a zapnout sám. Pouze jedny měl s tkaničkami a dost špatně se do nich strkala noha. Aktivita přijde na řadu, až dojdou boty se suchým zipem. Zatím to tedy vypadá, že máme ještě spoustu času. Pro vyzkoušení zavazování tkaniček, existují i Montessori pomůcky. Možná to nejdřív vyzkoušíme na nich, než přejdeme na samotné boty.

22) SVÉZT SE NA KOLOTOČI.
Každý rok je u nás v září posvícení, a tak máme aktivitu splněnou na sto padesát procent. Začínal jezdit na malých mašinkách, autíčkách, kolotočích a labutích. Tenhle rok už byl poprvé i na horské dráze. Dokonce se svezl i na retro kolotoči na Božím Daru. Tenhle kolotoč je dřevěný a pán ho roztáčí klikou. Je to moc pěkné. Lepší než ta moderní hrůza a uši rvoucí hudba.

23) JET TRAMVAJÍ.
Tramvají jel Lexík minulý rok z Petřína. Teď by se mu to určitě líbilo více, protože miluje vláčky jako každý malý kluk. Dřív než v tramvaji jel v metru. To mu cca v roce vůbec nevadilo a nijak na jízdu nereagoval. Rok na to jsme jeli znovu metrem a málem se zbláznil. Asi mu vadilo, že nevidí ven a všeobecně ten hluk kolem. Jak to zvládá teď, to nevíme, protože se do Prahy opravdu neženeme. Jsme radši mimo větší množství lidí, takže někde venku než v centru Prahy. Snad to zase někdy přejde a budeme se moct v klidu projet třeba tou tramvají.
24) NAUČIT SE BÁSNIČKU.
Nejjednodušeji se Lexík naučil tzv. pohybové básničky. Opakoval jenom pár slov, ale pohyb k tomu zvládal bez problémů. Naposledy jsme ho nadrtili písničku: Skákal pes, aby měl, co říct čertovi. Pořád vynechával pár slov a nechtěl se to učit, ale před čertem opravdu překvapil. Nebál se mu jí říct a navíc to zvládl i pěkně odříkat. Asi na něj platí jedině čert. My nemáme takové páky.

25) ROZTŘÍDIT ODPAD.
Doma samozřejmě třídíme a Lexíka baví vynášet odpad do kontejnerů. Nevím, jestli by zvládl sám třídit, ale snažíme se ho to učit, aby to pro něj byla samozřejmost. Minimálně má už základ v tom, že se všechen odpad prostě nevyhazuje do jednoho koše. Také ví, že chodíme vynášet papír, sklo, plasty, elektroniku, oblečení, kov nebo bio odpad na kompost. Také s ním občas chodíme do bezobalového obchodu, aby viděl, že se dá nakupovat i jinak. Nemusí být všechno zabalené v plastu či v jiných obalech.

Další aktivity jsou tedy za námi. Tak jak si vedete? Umí vaše dětičky všechno, co je tady dnes vypsané? Z dnešního příspěvku je pro nás asi nejdůležitější ten poslední bod. Snaha učit děti třídit a žít více s přírodou. Přeci jenom jsme jejich vzory, takže prvotně musíme začít u sebe, než to začneme hustit do dětí.
Sledujte nás i na Facebooku (dry and wet family)
a Instagramu (dry_and_wet_family). Dáváme tam i jiné fotografie a momentky.
:-)